La ventresca és una de les parts més apreciades del bonítol per la seva textura tendra, sucosa i saborosa. En aquesta recepta d’origen basc la preparem al forn sobre un llit de patates, ceba i pebrot verd. També podem fer-la amb bonítol de la nostra costa, aconseguint un resultat igualment deliciós.
Recepta elaborada per @kilometre0.cat
Ingredients
▶️︎ 1 ventresca de bonítol del Nord o 1 bonítol d’uns 1,3 kg
▶️︎ Patates
▶️︎ Ceba de Figueres
▶️︎ Pebrot verd
▶️︎ All i julivert picats
▶️︎ Oli d’oliva verge extra
▶️︎ Sal
▶️︎ Pebre
Preparació
1. Pelem les patates i les tallem a rodanxes fines. Pelem la ceba i la tallem a làmines. Rentem el pebrot i el tallem a rodanxes.
2. Escalfem el forn a 180 ºC.
3. Fregim les patates en una paella amb oli i, quan comencin a enrossir, les posem a la safata del forn i les salem lleugerament.
4. En el mateix oli, ofeguem la ceba i el pebrot. Quan estiguin al punt, els repartim sobre les patates.
5. Col·loquem la ventresca damunt de les verdures, salpebrem i amanim amb un bon raig d’oli d’oliva verge extra. Acabem amb l’all i el julivert picats.
6. Enfornem durant uns 15-20 minuts, controlant-ne la cocció. Podem separar lleugerament la carn amb una forquilla per comprovar el punt i evitar que el peix quedi sec.
La clau d’aquesta recepta és no passar-nos amb el forn: la ventresca necessita poca cocció per conservar tota la seva suculència. Una recepta familiar de Dorleta Beitia que també podem preparar amb altres bonítols de la nostra costa.
