L’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb diferents agents econòmics de venda alimentaria i agents socials a elaborat un document de bones pràctiques amb l’objectiu de facilitar compres segures als nostres establiments.
Fruit de la voluntat d’assegurar que les vendes siguin totalment segures per a la ciutadania i per als treballadors i treballadores, i per facilitar que les persones, sobretot les que tenen dificultats especials o que pertanyen a col·lectius de risc, puguin fer les seves compres d’una forma més fàcil i amable, molts establiments alimentaris de forma espontània han implantat iniciatives que val la pena conèixer, difondre i destacar.
Aquest document, destaca entre d’altres; mesures que valdría la pena que es prenguéssin de manera transversal, com:
- Donar prioritat a col·lectius vulnerables a l’hora d’accedir a la compra, facilitant franges horaries per a gent gran, pèr exemple.
- Facilitar als treballadors, sempre que sigui possible, mesures de protecció com mascaretes, guants, etc..
- Facilitar al client guants i gel per extremar les mesures de protecció al accedir a l’establiment.
- Facilitar la compra per via telemàtica amb aplicacions concretes o per whatsapp i la seva distribució al domicili si es possible.
- Fer complir les distàncies de seguretat i els aforaments de les botigues.
Aquest document, que ha estat elaborat amb el conjunt de bones pràctiques recollides de tot el sector, s’anirà actualitzant periòdicament per incloure les recomanacions més recents i adaptades a les circumstàncies canviants. Us mantindrem informats de noves actualitzacions.
Comments are closed.