La Regidoria d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l’Ajuntament de Barcelona, va organitzar aquesta jornada de prevenció de residus, en la qual va participar el Gremi, per a mostrar experiències actuals d’èxit.
La jornada, amb el títol “Fem camí cap al residu zero”: experiències d’èxit de prevenció de residus es va celebrar el dia 15 de març a la Sala Moragues d’El Born Centre de Cultura i Memòria, de Barcelona, i es va emmarcar en quatre blocs temàtics:
- Evitem els plàstics d’un sol ús
- Aprofitem els aliments
- Allarguem la vida útil de la roba
- Reparem i intercanviem
El Pla residu zero de Barcelona 2021-2027 integra l’estratègia de la planificació en la gestió de residus a la ciutat, avaluant les polítiques de prevenció de residus amb la intenció de contribuir a la mitigació de la crisi climàtica, un dels grans reptes del segle XXI.
La darrera dècada ha estat crucial en el desplegament de polítiques de prevenció de residus a la ciutat de Barcelona. S’ha posat sobre la taula la importància del compromís amb el repte de reduir la generació de residus, consolidant accions de prevenció a la ciutat, fomentant la participació activa dels diferents agents socials i econòmics i incidint en la sensibilització ciutadana.
Comments are closed.