El passat 8 de novembre de 2021 va tenir lloc el Congrés de Mercats Municipals de Catalunya en format virtual. L’objectiu d’aquesta trobada ha estat crear un espai de reflexió, intercanvi de coneixements i experiències entre paradistes, personal tècnic, associacions de venedors, i tots els col·lectius vinculats a aquests tipus d’equipaments comercials.
S’han realitzat presentacions, ponències i tallers que han de permetre al sector actualitzar i reforçar el seu posicionament, facilitant informació i noves eines per fer créixer i transformar els mercats, fent-los més competitius en un nou entorn de consum més digital i sostenible.
Entre les presentacions realitzades està el resultat de l’estudi sobre els hàbits de consum en els mercats catalans després de la pandèmia, realitzat pel CCAM, basat en enquestes a consumidors i no consumidors de mercats per tenir dades actuals i reals sobre quins i com són els seus clients actuals, les seves prioritats, i quins processos de compra s’han accelerat després de la crisi.
També s’ha fet una reflexió sobre l’arribada de les noves tecnologies i el boom de la venda on-line, amb una ponència que ha plantejat els diferents nivells de solucions digitals que existeixen actualment per als mercats.
S’ha parlat de sostenibilitat, de conscienciació mediambiental i de responsabilitat social com a nova proposta de valor dels mercats municipals, explicant experiències, casos reals i propostes pràctiques.
Per altra part s’han realitzat tallers sobre la gestió dels residus als mercats municipals, i les funcionalitats que té l’eina digital gratuïta Google My Business, que obre noves oportunitats de comunicació digital i venda per als mercats i els seus paradistes.
Comments are closed.