Al 2016, la revista Clinical Nutrition relacionava el consum de peix dos cops per setmana (un d’ells peix blau) amb menys probabilitat de tenir problemes emocionals o de conducta en infants. Aquest estudi argumenta que el peix blau és la principal font dietètica d’àcids grassos omega 3, i que podria jugar un paper important en el creixement neuronal i el desenvolupament del cervell humà (Gispert-Llaurado et al., 2016).
Altres estudis centrats en la infància i l’adolescència, també han demostrat una possible millora de l’activitat cognitiva i de l’aprenentatge així com del rendiment escolar amb el seu consum. En un estudi realitzat a Suècia amb nens de 15 anys, aquells estudiants que consumien peix més d’un cop per setmana eren aquells que tenien millors resultats acadèmics, en comparació amb aquells que només en menjaven un cop o menys per setmana (Kim et al., 2009). Els mateixos resultats es varen trobar tres anys més tard en un estudi amb adolescents de 12 a 18 anys , en el qual els estudiants que tenien una major ingesta de peix també tenien millors notes i un vocabulari més avançat (de Groot, Ouwehand & Jolles, 2012).
De la mateixa manera, al 2015, el British Journal of Nutrion publicava un estudi on es descrivia una millora de la capacitat lectora i de l’atenció en estudiants (de 8-11 anys) de 9 escoles diferents, que durant 3 mesos se’ls havia servit al menjador escolar dues racions de peix a la setmana, combinant peix blanc i blau (Sørensen et al., 2015).
Comments are closed.