La campanya del “Peix del mes”, impulsada pel Gremi de peixaters de Catalunya, triomfa a les xarxes socials convertint-se en un dels continguts més compartits a Facebook i Twitter.
El passat mes d’ abril el Gremi de peixaters de Catalunya va impulsar a xarxes socials la campanya del “Peix del mes”; una iniciativa que cada mes es dedica a una espècie diferent en funció de la temporada en la que ens trobem. El peix triat és, durant tot el mes, el protagonista de les receptes, consells nutricionals i curiositats.
El verat, el rap, el bonítol, el calamar, la sardina, el moll/roger i el llobarro han estat els protagonistes del “peix del mes” des del passat mes d’abril, quan es va oferir la primera entrega, fins a l’actual mes de novembre.
Gràcies al peix dels mes sabem algunes curiositats com que el calamar té un color variable en funció del seu estat d’ànim o que les sardines són tan abundants a la Mediterrània que van donar nom a l’illa de Sardenya; a nivell nutricional: que el contingut en iode dels molls/ rogers supera al de la gran majoria dels peixos; o que per sel·leccionar un bon llobarro ens hem de fixar en el color blanc – platejat del ventre i dels costats del peix.
La iniciativa del peix del més té l’objectiu d’apropar els productes del mar a tota la ciutadania, informar sobre el seu valor nutricional i beneficis per a l’organisme, i fomentar el comerç de proximitat posant en valor la dedicació i servei dels nostres peixaters i peixateres.
Comments are closed.