Els nens que consumeixen peix com a mínim una vegada a la setmana descansen millor i tenen puntuacions de Coeficient Intel·lectual (CI) 4 punts més alts, de mitjana, que aquells que consumeixen peix amb menor freqüència o no ho fan en absolut, segons un estudi de la Universitat de Pennsilvània publicats a la prestigiosa revista científica Scientific Reports.
Estudis previs van mostrar una relació entre els omega-3, els àcids grassos presents en diferents espècies de peix, i la intel·ligència; així com entre els omega-3 i un millor descans. Però mai abans entre ambdos conceptes.
Aquest estudi ha estat realitzat per Jianghong Liu, Jennifer Pinto-Martin i Alexandra Hanlon de la School of Nursing’s i de la PennIntegrates Knowledge Professor Adrian Raine.
Per al treball, una mostra de 541 nens d’entre 9 i 11 anys a Xina, 54 per cent nens i 46 per cent nenes, van completar un qüestionari sobre la freqüència amb que van consumir peix el darrer mes, amb opcions que van des de “mai” fins a ” almenys una vegada per setmana “. També van utilitzar per l’estudi la versió xinesa d’una prova de coeficient intel·lectual anomenada “Wechsler Intelligence Scalefor Children-Revised”, que examina les habilitats verbals i no verbals, així com el vocabulari i la codificació.
Després, els pares dels nens van contestar preguntes relacionades amb la qualitat del descans dels nens; que incloïa temes com la durada del descans i la freqüència de la vigília nocturna o la somnolència diürna. Finalment, els investigadors van afegir l’estudi de la informació demogràfica, inclosa l’educació dels pares, l’ocupació i l’estat civil i la quantitat de nens a la llar.
Un cop analitzades les dades, l’equip de Penn va descobrir que els nens que consumien peix setmanalment van obtenir 4,8 punts més en els exàmens de coeficient intel·lectual que aquells que van dir que “de vegades” o que “mai” en consumien. A més, l’augment en el consum de peix es va associar amb menys alteracions del descans.
Pinto-Martin, director executiu del Centre d’Iniciatives de Salut Pública de Penn, al igual que la resta d’ investigadors implicats en l’estudi, veuen un gran potencial en el resultats obtinguts d’aquest estudi. I expliquen que, donada la curta edat d’aquest grup d’estudi, els investigadors van decidir no analitzar en detall el tipus de peix que consumien els participants, tot i que plantejen fer-ho en estudis futurs, quan treballin amb un mostra de nens de més edat.
De moment, els investigadors recomanen incorporar el peix en la dieta dels nens; el consum de peix, com a mínim un cop a la setmana, ja trasllada a la família del nen al grup “alt” de consum de peix, tal com es defineix en l’estudi, amb les conseqüències positives que comporta.
Comments are closed.