El passat 20 i 21 de juny, en el Parador de Baiona, Vigo, va tenir lloc el 23è congrés AECOC de productes de la Mar.
El Congrés va acollir a més de 300 participants i en les diverses taules de debat i ponències es va posar en relleu el repte més gran al qual s’enfronta el sector: impulsar el consum de peix que ha descendit un 12% a Espanya durant l’últim any.
També es va parlar sobre la resta de desafiaments que impliquen adaptar l’oferta als hàbits de consum, l’impacte de l’economia blava, l’increment de regulació de les pesqueres, i la comunicació i promoció adequada del producte, entre altres. Aquests són reptes que impliquen dinamisme i adaptació constant.
Davant aquest escenari, la col·laboració entre totes les baules de la cadena de valor és necessària, conjuminant els esforços per a transmetre confiança als consumidors i incrementant el consum, mantenint alta la reputació sectorial i millorant l’eficiència.
Una de les principals conclusions del congrés, segons destaca l’agència Kantar Media, és que de cara a 2024 es preveu un increment del consum del peix, tan aviat deixi d’haver “el soroll mediàtic” sobre els preus. Tot i així, el document d’AECOC ens deixa algunes accions que cal estudiar amb deteniment, i que corresponen a canvis de tendència en el consum del peix i marisc: promoure el consum de peix; adreçar productes especials als nens; fer promocions i campanyes i comunicar que el peix és un producte fresc i saludable. És hora, com es diu al document de l’AECOC, de la Fish Revolution.
Podeu accedir a l’informe del Congrés mitjançant aquest enllaç.
Per a més informació, estem a la vostra disposició al Tel. 933 236 412, o al correu electrònic gremi@gremipeixaters.cat.
Comments are closed.