El Gremi de Peixaters ha col·laborat en l’elaboració d’un estudi sobre els hàbits de compra de peix i marisc per tal d’adquirir consciència sobre els frens i palanques tant dels consumidors com dels restauradors, i així poder dirigir les nostres actuacions per solventar-los. Així mateix, coneixerem el grau de satisfacció dels clients de les peixateries, dels Mercats Municipals i de Mercabarna respecte les activitats, serveis, instal·lacions i horaris.
De la mostra d’enquestes analitzada, 141 són detallistes i 32 són majoristes. Respecte aquests majoristes, cada un té un promig de 20,6 treballadors i un 59,4% de continuïtat familiar; a diferència dels detallistes, on un 49,6% té entre un i dos treballadors i un 36,2% té entre 3-4 treballadors, deixant la resta (un 14,2%) a peixateries que tenen més de 5 empleats. La seva localització principal és a un Mercat Municipal (52%), i només un 12% d’aquestes té obrador.
Pel que fa a què comercialitzen més uns i altres, ambdós, majoristes i detallistes, tenim el peix amb un 70,4 i 78,4% respectivament, deixant la comercialització del marisc en una proporció molt inferior, i el peix sol ser fresc. Només el 22,1% del peix és congelat en majoristes, i el 13,2% en detallistes.
Comments are closed.