La imatge guanya cada cop un lloc més central en el dia a dia i sobretot a l’hora de vendre
Els productes entren abans pels ulls que per la seva qualitat. És per això que en una peixateria, com en qualsevol altre negoci de cara al públic, cada detall ha d’estar cuidat, fins i tot el disseny interior. Perquè igual que l’ofici ha canviat al llarg dels anys, també l’estètica ho ha fet i cal adaptar-se als nous temps per no perdre la cresta de l’onada.
Justament, el passat mes de novembre se celebraven els Premis Mercats de Barcelona 2016, un guardó que reconeix les millors iniciatives de comerç local i sostenible de la ciutat. En aquesta edició va ser l’Associació de Venedors del Mercat de Sants qui es va erigir com a guanyador. Però darrera d’aquesta anècdota hi ha una dada interessant i és que set de les parades d’aquest mercat comparteixen un mateix equip de dissenyadors d’interiors: Singular Shop. Entre aquests establiments es troba, per exemple, la Peixateria Moisès. Però a Barcelona també hi ha altres establiments on aquests dissenyadors han deixat petja, com a El peixet de buïgas.
Singular Shop, a més, no es limita al disseny, també s’encarrega de la fabricació de vitrines frigorífiques a mida o del muntatge d’instal·lacions frigorífiques, entre d’altres. Perquè com ells asseguren, una peixateria moderna atrau a més consumidors. I la clau està tant en els materials, com en la decoració, l’ambient, la sensació de netedat… Per exemple, com ells mateixos aconsellen, afegir “fotografies del producte, motius marins o instruments de pesca”, sempre és positiu, fins i tot oferir una degustació, que “és una manera perfecta d’atraure més consumidors i demostrar la qualitat”.
De fet, els detalls són tan importants, que fins i tot el que embolcalla el producte s’ha de cuidar, com les bosses que s’entreguen als clients perquè puguin guardar el que han comprat. Si aquestes porten el logotip i una frase significativa poden contribuir a que el nom de la peixateria quedi fixat a la ment del comprador i facilita que després vulgui tornar. I tot això, és clar, respectant, mantenint i potenciant l’ànima de l’establiment en qüestió, perquè modernitzarse no vol dir oblidar, ni deixar enrere les arrels, només comporta fixar-les d’una manera més actual.
Comments are closed.